Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Publicitatea Subliminala si efectele ei

publicitate subliminala

SUBLIMINÁL, -Ă, subliminali, -e, adj. (Psih.) Care este inferior pragului conștiinței, care nu devine conștient. – Din fr. subliminal.

Cu publicitatea ne confruntam zilnic, dar oare cate dintre acele spoturi pe care le vedem sau auzim nu au cumva si mesaje codate, ascunse, menite sa ne manipuleze fara sa fim constienti de acest lucru?


Conform Jamie King in cartea 111 teorii ale conspiratiei, George W. Bush si partidul sau au fost acuzati ca in campania electorala din 2000, au folosit mesaje subliminale. Intr-o reclama a republicanilor ce critica propunerea candidatului democrat Al Gore privind medicamentele pe reteta, cuvantul RATS (sobolani in engleza) aparea pe ecran pentru o clipa, deasupra texului "Planul Gore de medicamente pe reteta". 
Dat fiind caracterul extrem de controversat al acelei curse electorale din 2000, echipa de campanie a lui Bush a devenit tinta unor acuzatii, mai ales ca  acel clip publicitar a fost difuzat de 4400 de ori, pe 33 de posturi de televiziune din Statele Unite.


Si totusi, care-i treaba cu mesajele astea subliminale?
Ele pun accent pe non-valori in general, influentand gandurile si perceptia. Conform doctorului Wilson Bryan Key, cele mai dese subiecte in ceea ce priveste mesajele subliminale sunt: sexul, moartea, homosexualitatea, incestul sau simbolurile pagane. 
Desigur, agentiile de publicitate nu au recunoscut niciodata intentia acestor simboluri care in opinia lor apar printr-o pura coincidenta.
Chiar si asa, doctorul Key sustine ca aceste companii de publicitate petrec sute, poate chiar mii de ore si cheltuiesc mii de dolari pentru a realiza aceste reclame, care nu sunt scoase pe piata pana nu sunt analizate complet, in fiecare detaliu si din toate punctele de vedere. 

De multe ori, in aceste reclame pentru o fractiune de secunda vor aparea simboluri ale mortii, chipuri ale unor oameni care tipa, imagini cu animale sau capete de animale pe corpul unor oameni si desigur, reprezentari ale satisfactiei sexuale.

Din pacate, pentru ca aceste lucruri distrag oamenii de la politica si de la lucrurile care conteaza cu adevarat, nu se vor da niciodata legi impotriva unor astfel de activitati, astfel ca agentiile nu vor inceta niciodata cu aceste mesaje subliminale. Este ingrijorator de-a dreptul sa vedem cata putere au creatorii de publicitate si agentiile in manipularea comportamentului societatii. 
loading...
Distribuie pe Google Plus

Te-ar putea interesa si:

    Lasa un comentariu:

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu