Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

8 pasi pentru accelerarea metabolismului

accelerarea metabolismului

Acum cativa ani puteai sa mananci ce vrei tu si nu aveai nici macar un kilogram in plus, in timp ce acum te ingrasi si numai daca te gandesti la o prajitura pufoasa.

In timp, datorita unui stil de viata neechilibrat, metabolismul incetineste si kilogramele se acumuleaza mai repede. Vestea buna este ca exista cateva trucuri, pe care daca le pui in aplicare, iti poti lua ramas bun de la un metabolism lenes, incetinit!

1.       Apa este esentiala!
Stiai ca un singur pahar de apa face arderea caloriilor cu 30% mai eficienta, efectul durand pana la cateva ore bune? Ca sa nu mai vorbim ca daca bei multa apa, automat mananci mai putin, deoarece centrul foamei din creier este foarte apropiat de centrul setei, iar acestea mai pot fi ‘pacalite’.  In plus, daca te hidratezi corespunzator vei avea o piele fina si elastica, pe care toate prietenele tale o vor invidia. In concluzie, bea cel putin 2- 3 litri de apa pe zi si vei obseerva rezultatele in curand.

2.       Nu uita de miscare!
Erai sigura ca urmeaza sa vorbesc si despre asta, dar este unul dintre cele mai bune sfaturi. Incearca sa integrezi mai multa miscare in activitatile tale cotidiene: coboara cu o statie-doua mai repede din autobuz sau daca ai timp, mergi tot drumul pe jos, sau socializeaza cu colegii de serviciu stand in picioare. De altfel, oricand este o solutie sa te implici in activitati sportive dupa finalul programului de lucru. Poti incerca dansurile, sala de fitness, pilates, yoga, sau orice crezi ca iti va face placere si iti pune sangele in  miscare.

3.       Bea ceai verde!
Este dovedit stiintific ca ceaiul verde accelereaza metabolismul cu pana la 5 %. In plus, are un gust placut, nu contine multe calorii, este antioxidant si aduce numai beneficii sanatatii. Atentie insa, ceaiul verde contine si teina, o substanta asemanatoare cofeinei, asa ca nu este indicat sa il consumati seara.

4.       Consuma alimente bogate in proteine
Este cunoscut ca o dieta bogata in proteine ajuta la scaderea in greutate, usor si fara probleme. Este simplu de explicat de ce: corpul consuma mai multa energie pentru a reusi sa metabolizeze proteinele, decat necesita alte principii alimentare. Sa nu uitam ca aportul crescut de proteine asociat cu sport, ajuta la cresterea masei musculare, ceea ce este un alt factor al accelerarii metabolismului. Nu uita sa bei si o cantitate mai mare de apa, in timpul unui regim alimentar bazat in principal pe proteine,
pentru a nu iti suprasolicita ficatul.

metabolism sanatate5.       Imprieteneste-te cu mancarea picanta si condimentata
Unele condimente pot grabi procesul de ardere in organism. De exemplu, ardeii iuti contin o substanta chimica denumita capsaicina, care poate schimba in cateva secunde viteza metabolismului. Efectul este insa temporar, asa ca trebuie sa mananci des preparate condimentate, ca sa slabesti. In plus, alimentele picante aduc beneficii si in ceea ce priveste scaderea poftei de mancare.

6.       Consuma lamai sau limes
Lamaile sunt prietenele tale. Acestea sunt bogate in vitamina C, ajuta la imbunatatirea sistemului imunitar si chiar fac arderea caloriilor sa fie cu 25 % mai eficitenta, mai ales daca le consumi inainte sa  faci efort fizic. Bea sucul de la o lamaie pe zi, stoarsa in ceai sau sub forma de limonada cu miere, sau chiar si stoarsa in apa si bucura-te de toate beneficiile acest fructe minune.

7.       Bucura-te de un somn linistitor
Este foarte important sa dormi cel putin 8 ore pe noapte, deoarece privarea de somn duce la cresterea apetitului si cu cat mananci mai mult, cu atat metabolismului ii este mai greu sa proceseze alimentele. Un somn intrerupt sau insuficient declanseaza hormonii care stimuleaza pofta de mancare si transforma un metabolism „in forma“ intr-unul „lenes“.

8.       Nu sari niciodata peste micul dejun
Micul dejun nu este numit degeaba cea mai importanta masa a zilei. In timpul noptii metabolismul scade simtitor, iar micul dejun este pentru acesta ca un ceas desteptator. Daca mananci micul dejun, iar acesta este si bogat in proteine, este chiar si mai bine. Asta te va tine satula pana la masa de pranz si vei arde in acest timp calorii. Incerca sa mananci oua, branzeturi sau chiar produse din soia.
Distribuie pe Google Plus

Te-ar putea interesa si:

    Lasa un comentariu:

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu