Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Usturoiul - Ghid complet cu utilizari si beneficii

Usturoiul este cunoscut si cultivat inca din antichitate. Singurul lui defect ar fi ca miroase putin deranjant, ar spune unii, insa in rest, e plin de beneficii.

usturoi beneficii utilizari

Originile usturoiului
Planta deloc pretentioasa, ce poate fi cultivata aproape oriunde, reusind cu usurinta sa se adapteze atat solurilor sarace cat si celor mai calde si temperate clime. Acesta poate fi cultivat bio pentru ca nu are nevoie de ingrasaminte speciale.
Originile sale pornesc de prin Asia Centrala, usturoiul urmand sa colinde lumea, datorita negustorilor din China si India care sunt raspunzatori pentru raspandrea lor, astazi, in toata lumea.

Incepand cu secolul XX, au inceput sa se afle adevaratele beneficii ale usturoiului, si anume faptul ca e bogat in vitamine si minerale,  are proprietati antioxidante si previne imbatranirea celulelor. Pentru ca efectele lui sa fie cu adevarat puternice, usturoiul trebuie consumat in cantitati mari. Chiar daca ni se pare ca miroase urat, tocmai mirosul este unul din responsabilii ce ne stimuleaza sanatatea, avand multe proprietati antibacteriene, antivirale si antifungice.

Usturoiul contine in medie 64% apa, si dispune de o mare cantitate de glucide (circa 27.5%). In usturoi mai pot fi gasite de asemenea si zaharuri simple precum fructoza si glucoza dar si zaharoza. Usturoiul nu contine deloc grasimi. Deoarece este bogat in glucide usturoiul este un aliment energizant: 135 de kilocalorii la 100g; ceea ce inseamna mai mult decat au orezul, pastele, cartofii, maslinele verzi, ficatul, puiul (fara piele), iepurele si majoritatea speciilor de peste.

*Nota: Nu dati usturoi animalelor. Pe cat de sanatos este pentru oameni, pe atat de otravitor este pentru necuvantatoare. La fel ca prazul, ceapa, hasmaua sau arpagicul, usturoiul este foarte toxic pentru caini, cai, porci sau oi. Provoaca otravirea sangelui, ceea ce duce la moartea animalului.

Beneficii pentru sanatate
Multumita alcinei si derivatilor sai, usturoiul exercita o actiune descongestionanta asupra cailor respiratorii, dezinfectand totodata aparatul digestiv. Acesta poate trata anumite afectiuni ale pielii care se datoreaza ciupercilor. Are de asemenea efecte pozitive asupra hipertensiunii arteriale si amelioreaza elasticitatea peretilor vaselor sangvine. Consumul regulat de usturoi ajuta la imbunatatirea sistemului imunitar si previne anumite forme de cancer. Desi este recomandat spre a fi consumat in cantitati mari, usturoiul este benefic chiar si in cantitati mai mici, asadar nu ezitati sa il introduceti in alimentatia dumneavoastra cat de des aveti ocazia.

Utilizari
Verde sau uscat, fiert sau crud, pudra, capsule sau sub forma de catei, fermentat intr-o solutie alcoolizata sau sub forma de ulei esential, usturoiul poate fi consumat in foarte multe variante. Chiar si asa, nu toate sunt la fel de eficiente. Daca vrem sa pastram beneficiile plantei, e preferabil sa NU fierbem cateii de usturoi, exceptand ciorbele. Unii prefera capsulele din praf de usturoi, evitand mirosurile neplacute, insa noi il recomandam sa fie consumat in "stare naturala".

In gradina
Stiati ca usturoiul plantat alaturi de morcovi, cartofi sau trandafiri, ii poate apara de o serie de daunatori?

Unde se gaseste
Acesta nu este greu de gasit si poate fi cumparat mai de oriunde, incepand cu piata de legume si terminand cu supermarketul. Poate fi gasit de asemenea chiar si in farmacii. In ceea ce priveste usturoiul uscat, alegeti capatanile indesate si tari. Usturoiul nou e mai compact decat cel uscat iar tija lui trebuie sa fie verzuie.
loading...

Cum se pastreaza
Intre 6 luni si 1 an, in general, lasand capetele in aer liber intr-un loc uscat la o temperatura de minim 18 grade Celsius. Trebuie evitata o temperatura sub 18 grade intrucat aerul rece poate alunga starea de hibernare care impiedica usturoiul sa germineze. Locul cel mai indicat pentru pastrare este bucataria.

Bine de stiut
Usturoiul roz sau violet este adesea mai dulce si mai parfumat decat cel alb, mai ales daca e consumat crud. Toate felurile de usturoi sunt bogate in aceleasi principii active.

Cum scapam de miros?
Multe solutii mai sunt pentru a scapa de mirosul de ustruroi, fiecare invocand-o pe a lui. Rontaitul semintelor de anason, chimion sau cafea. De asemenea, pentru a anihila mirosul usturoiului, acesta poate fi consumat in combinatie cu patrunjel, busuioc, spanac, menta, orez fiert, lapte de vaca, sau oua.
Distribuie pe Google Plus

Te-ar putea interesa si:

    Lasa un comentariu:

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu