Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Cele mai bune si cele mai rele pozitii de dormit

Sa avem parte de un somn odihnitor in timpul noptii este esential pentru sanatatea, corpul si starea noastra de spirit, in special daca tinem cont de faptul ca dormim o treime din viata. Desi este recomandat pentru un adult sa doarma intre 7 si 8 ore pe noapte, conform Fundatiei Nationale pentru Somn, pentru multi dintre noi este mai usor de zis decat de facut. Somnul dificil, neodihnitor poate fi cauzat de mai multe lucruri, pornind de la ce bem sau mancam inainte de culcare si pana la pozitia in care dormim.

“80% din populatie va avea probleme cu spatele la un moment dat in viata (probleme create sau agravate de pozitia in care dorm)” spune Dr. Hooman Melamed, un chirurg ortoped din Los Angeles. Conform acestuia, postura din timpul noptii poate fi cauza durerilor de spate, de gat, problemelor cu stomacul si chiar imbatranirea prematura. Pentru a descoperi pozitiile ideale de dormit, dar si pe cele pe care vrem sa le evitam, am intocmit o lista cu acestea pentru a va optimiza orele de somn si a fi sanatosi.

pozitii de somn rele si bune

Ce mai buna pozitie: Culcat pe spate
Dormitul pe spate face mai bine pentru cap, gat si coloana vertebrala. Este ideala pentru ca sa se alinieze si sa pastreze o pozitie neutra. Nu sunt adaugate curbe extra pozitiei spatelui. “Esti in cea mai buna pozitie pentru ca spatele tau sta intr-o aliniere naturala intreaga noapte,” spune Melamed.
Aceasta pozitie previne in plus ridurile si incretirea pielii. “Dormitul pe spate combate refluxul gastric,” spune Dr. Decontee Jimmeh, un neurolog la Clinica Norwood din Birmingham. Statul pe spate presupune sa ai o pozitie a capului ridicata, astfel incat stomacul este sub esofag si substantele digerate se intorc astfel mai greu. Este de retinut insa ca aceasta pozitie poate avea ca rezultat sforaitul. De asemenea, daca dormi cu mainile in sus, este adaugata o presiune suplimentara asupra nervilor din umeri, ceea ce poate da dureri.

A doua pozitie buna: Intr-o parte
Dormitul intr-o parte este bun pentru cei care sufera de sforait, pentru cei care sufera de dureri de spate, de gat, si pentru femeile insarcinate. Fletcher spune ca dormitul intr-o parte “... ajuta deoarece deschide in mod mecanic orofaringele. De asemenea, intinde putin coloana vertebrala, ceea ce ajuta la durerile de spate."
Totusi, dormitul intr-o parte poate cauza imbatranire nedorita a pielii, pentru ca punandu-ti fata pe perna poti favoriza aparitia ridurilor, iar poate duce chiar la lasarea sanilor.

Pe partea dreapta sau pe partea stanga?
Pana si partea pe care dormi joaca un rol important cand vine vorba de sanatate. Daca dormi pe partea dreapta, poti inrautati durerile de stomac. Totusi, dormitul pe partea stanga aplica presiune pe mai multe organe interne, printre care si ficatul, plamanii si stomacul, dar reduce refluxul gastric. Femeile insarcinate sunt sfatuite sa doarma pe parte stanga, pentru a facilita circulatia sangelui.
Vivian Eisenstadt, fizioterapeut la un spital din Los Angeles, California, a scris intr-un mail trimis la Medical Daily, “daca ai de gand sa dormi intr-o parte, cea mai ergonomica strategie este sa folosesti mai multe perne in felul urmator: o perna anatomica, destul de groasa sa iti sustina capul, o perna mai mica sub talie, in asa fel incat sa nu tii se curbeze stomacul si o a treia perna intre picioare.”

Cel mai eficient Remediu Natural pentru durerile de spate

Cea mai rea pozitie: Dormitul pe burta
Dormitul pe burta este complet nerecomandat deoarece nu pastreaza curburile naturale ale coloanei vertebrale, ceea ce duce la dureri de spate. Aceasta pozitie creaza o presiune care nu este necesara asupra articulatiilor si muschilor, ceea ce aduce cu sine dureri, amorteli si senzatia de furnicaturi.
“Daca dormi pe burta, gatul tau va fi rotit, intr-o pozitie stransa, ceea ce compromite, de asemenea si respiratia si circulatia sangelui,” spune Eisenstadt.
Chiar daca dormitul pe burta ar putea aduce beneficii celor care sforaie, datorita faptului ca pastreaza caile respiratorii superioare deschise, deoarece tii capul intr-o parte pentru o perioada indelungata de timp, vei avea destul de repede dureri de gat si de ceafa. Pozitia aceasta ar trebui in special evitata de cei care sufera de dureri de spate si/sau  de gat, deoarece nu face decat sa le inrautateasca.


A doua pozitie rea de dormit: Intr-o parte cu genunchii la piept (pozitia fetala)
Pozitia fetala poate parea confortabila pe moment, dar si aceasta poate cauza dureri de gat si de spate, ca sa nu mai pomenesc riduri si sani lasati. Daca dormi in pozitia aceasta iti suprasoliciti spatele si articulatiile, in special daca genunchii si barbia sunt stranse la piept. Melamed sugereaza sa evitam sa dormim intr-o parte cu genunchii la piept, in special pentru ca umerii si gatul nu sunt aliniate in timpul somnului. “Ar trebui sa dormi pe o saltea destul de moale cat sa eviti puncte de presiune suplimentare, dar destul de tare incat sa iti sustina gatul,” spune el.

Pozitiile in care dormi si tipul de saltea joaca un rol major in sustinerea corpului, in conformitate cu conturul lui anatomic, in timp ce stai intins in pat. Daca aplici presiune suplimentara pe orice parte a corpului, acest lucru duce la intreruperea unui somn odihnitor. Un somn linistit presupune un mediu potrivit somnului, o saltea buna si multa odihna.

Citeste si: Cum sa scapi de sforaitul sotului tau
Distribuie pe Google Plus

Te-ar putea interesa si:

    Lasa un comentariu:

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu