Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

9 fapte socante despre alimente

Crezi ca stii care sunt cu adevarat alimentele sanatoase? Crezi ca alegi intotdeuna ce e mai bine pentru tine si sanatatea ta? E timpul sa reflectezi mai mult asupra acestui subiect.

Cand vine vorba despre alimentatie parerile sunt impartite: nu mancam mezeluri pentru ca sunt facute din resturi, mancarea sanatoasa este prea costisitoare, fructele cele mai frumoase nu sunt si cele mai sanatoase, tot ce e mai frumos colorat e injectat cu substante si coloranti alimentari... iar lista poate continua la nesfarsit.

lucruri interesante despre alimente

1. Produsele din supermarketuri pot avea un nivel de nutrienti mai mare decat produsele locale care se gasesc in piata si provin de la agricultori. Continutul nutritional al produselor este determinat de o serie de factori ce includ temeperatura, lumina si solul. Depozitarea si transportul alimentelor pot provoca pierderea nutrientilor la diferite produse. Studiile arata ca numarul antioxidantilor, in unele cazuri, poate creste semnificativ. Chiar si asa, specialistii recomanda sa cumparam produse din piata, pentru ca macar sunt naturale si contin mai putine chimicale.

2. Produsele alimentare care au inscriptionat pe eticheta ’’fara grasimi trans’’ pot contine in mod legal unele. Guvernul permite producatorilor sa rotunjejeasca, astfel ca daca sunt mai putin de 0,5 g de grasimi trans, vor fi trecute la zero. Asta inseamna sa nu mananci mai multe portii dintr-un aliment ce contine astfel de grasimi sau chiar si mai multe alimente de acest gen pe zi. Este foarte important sa verifici ingredientele de pe etichete si sa stai departe de orice contine uleiuri partial hidrogenate. Acest tip de grasimi isi pun amprenta asupra nivelului colesterolului din sange si pot dauna sanatatatii mai mult decat grasimile saturate.

3. Cafeaua decafeinizata nu este fara cofeina. Spre exemplu, un expresso decofeinizat poate contine pana la 16mg de cofeina. Intr-o cafea cu lapte decofeinizata se regaseste o cantitate de cofeina egala cu cea care se gaseste intr-o doza de Coca-Cola.

4. O conserva de ton alb contine aproximativ de trei ori mai mult mercur decat o conserva de ton light. Speciile de peste utilizate pentru conserva de ton alb, cum ar fi specia albacore, acumuleaza mai mult mercur decat skipjack care este folosit pentru conservele light.
O optiune mai buna o poate constitui conserva de somon care contine mai putin mercur decat ambele tipuri de ton.

5. Sucul de fructe poate avea mai multe calorii si zahar decat un suc acidulat. Un pahar de suc de mere contine 115 calorii, comparativ cu un pahar de Coca-Cola care contine 95. O ceasca de suc de struguri contine 36g de zahar, cu aproximativ 9g mai mult decat aceeasi cantitate de Pepsi. Desi zaharul din suc este natural (si nu fructuoza din sirop de porumb), este totusi zahar.

6. Nu toate fibrele sunt create in mod egal. Pentru a stimula continutul de fibre pe care il au in componenta, multe alimente ambalate pot contine fibre cum ar fi inulina, maltodextrina si polidextroza. Inca nu s-a dovedit ca acestea pot oferi aceleasi beneficii asupra sanatatii cum sunt fibrele naturale pe care le gasim in fructe, legume si cereale integrale.

7. Legumele fierte pot fi mai hranitoare decat cele consumate crude insa asta depinde de leguma, nutrienti si metoda de preparare. De exemplu, obtinem mai mult licopen antioxidant din rosiile fierte decat din cele crude. De asemenea, prin fierbere, morcovilor le creste nivelul de antioxidanti numiti carotenide.

8. Produsele ’’multigranulare’’ nu sunt neaparat cereale integrale. Termenul pare a fi folosit ca un substantiv pentru cereale integrale care sunt asociate cu un risc redus de boli de inima, diabet si probleme digestive, chiar daca nu este asa. Asta inseamna ca pur si simplu produsele alimentare se fac din mai multe tipuri de cereale care pot fi intregi sau rafinate. Pentru a te asigura ca mancarea este bogata in cereale integrale, verifica ingredientele de pe ambalaj.

9.  Adaugarea de grasime in salata o poate face mai sanatoasa. Consumul de legume impreuna cu grasime poate ajuta organismul sa absoarba mai eficient nutrientii. Cu ajutorul unui dressing poti face ca salata de rosii si morcovi, bogate in liposolubile si carotenoide, sa fie mai hranitoare si e mult mai bine decat sa folosim unt degresat sau daca alegem sa nu folosim dressing deloc.

Distribuie pe Google Plus

Te-ar putea interesa si:

    Lasa un comentariu:

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu