Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

5 cai usoare pentru a reduce consumul de zahar

Zaharul este aproape nelipsit din alimentatia noastra de zi cu zi. Situatia este aceeasi in aproape toate tarile de pe glob. De exemplu, americanii consuma in medie cam 22 de lingurite de zahar pe zi. O dieta echilibrata nu trebuie sa depasesasca 2000 de calorii, ceea ce inseamna ca un procent de 18% provine din zahar.

In prima parte, pe baza studiilor efectuate asupra sanatatii umane, specialistii ne recomanda sa nu consumam un procent mai mare de 10% de calorii provenite din zahar. Organizatia Mondiala a Sanatatii a anuntat, pe baza unor cercetari, ca nu este indicat un consum mai mare de 5% de calorii din zahar.

cum reduci consumul de zahar

Recent s-a constatat ca aportul de zahar in exces creste riscul de deces din cauza bolilor de inima cu aproximativ 20% mai mult, indiferent de celelalte probleme de sanatate pe care le ai. Pe langa asta, trebuie sa luam in considerare distrugerea metabolismului, afectarea functionalitatii creierului, cresterea riscului de diabet zaharat si in unele cazuri aparitia cancerului.

Studiile recente arata ca aportul de zahar in exces creste riscul de deces si boli de inima cu 20% sau chiar mai mult. Asadar, zaharul este foarte periculos. Nu astepta ca toate astea sa se intample si ia masuri cat mai repede! Urmand 5 pasi simpli, vei reduce semnificativ aportul de zahar si iti vei imbunatati sanatatea.



Renunta la sucuri
Aproape 40% din zaharul adaugat in dieta americanilor provine de la bauturile dulci, cum ar fi: suc, ceai, limonada sau punch. O cana de suc contine aproximativ 140 de calorii, toate constituite din zahar. Asociata Americana a Inimii recomanda limitarea zaharurilor adaugate la 100 de calorii pe zi pentru femei si 150 la barbati. In acest caz inseamna ca acea cana de suc precizata in randurile de mai sus indeplineste sau depaseste limita. Solutia e simpla: inlocuieste sucurile cu apa iar daca vrei sa ii oferi putina aroma, adauga cateva picaturi de lamaie, putin tei, menta proaspata, castravete sau felii de portocala.

Sursele ascunse de zahar
Zaharul se poate ascunde in produse pe care nici macar nu le-ai fi luat in vizor. Din pacate nu exista niciun tabel nutritional care sa iti spuna cate calorii provin din zaharul adaugat. Mai mult de atat, chiar si gramele de zahar pot fi inselatoare deoarece nu exista nici o diferenta intre zaharul natural si cel adaugat. De exemplu, daca te uiti pe tabelul plasat pe o punga de capsuni congelate, singurul ingredient trecut pe lista vor fi capsunile iar in cele din urma vor aparea 6 grame de zahar desi in punga nu a fost adaugat deloc. Cea mai buna cale de a scapa de aces zahar adaugat este sa studiezi cu atentie lista ingredientelor inainte de a achizitiona produsul. Indreapta-ti atentia spre urmatoarele alimente/ingrediente: zahar brun, sirop de porumb, maltoza, fructoza, dextroza, agave, sirop de orez brun, melasa, zahar din trestie, sirop din trestie de zahar, suc de trestie. Prin lege, ingredientele trebuie sa fie incluse in ordine descrescatoare greutatii lor, astfel ca primul ingredient pe lista va contine cel mai mult zahar/muscatura.

Sunt mai multe tipuri de alimente care desi nu par dulci contin de obicei o forma de adaos de zahar: ketchup, dressinguri pentru salata, supa, biscuiti, iaurtul cu fructe, spaghete, paine, granola, ciocolata proteica, shake-uri, sushi, produse congelate,

nivel zahar in sucuri

Cumpara alimente simple si indulceste-le tu
A devenit atat de usor sa gasesti in supermarketuri variante simple, neindulcite ale diferitelor alimente. Din aceasta categorie nu fac parte produsele light ci cele cu adevarat neindulcite, adica iaurtul grecesc, laptele de migdale si fulgii de ovaz. Spre exemplu, laptele de migdale cu aroma de vanilie contine suc de trestie evaporat, insa putem alege laptele neindulcit care ne salveaza de trei lingurite de zahar adaugate la o cana. Daca simti nevoia de un pic de dulceata, poti adauga tu atat cat consideri ca este nevoie, astfel avand un control asupra zaharului folosit. Poti folosi ca indulcitor o lingurita de miere ecologica sau sirop de artar in iaurt, ambele oferind nutrienti si antioxidanti.

Inlocuieste alimentele indulcite cu fructe
Incearca sa consumi mai multe fructe deoarece au indulcitori naturali si astfel iti poti satisface pofta de dulce cu o varianta sanatoasa. Poti sa inlocuiesti gemul de capsune cu cele congelate daca nu e sezonul lor si nu gasesti proaspete pe piata. Ia in considerare ca o lingura de gem contine 50 de calorii si trei indulcitori: sirop de fructoza, sirop de porumb si zahar. O ceasca si jumatate de capsuni congelate (un volum de aproximativ 8 ori mai mare), asezonate cu un pic de scortisoara si ghimbir, contine mai putin de 25 de calorii fara adaos de zahar si ca bonus, are vitamine, fibre si antioxidanti. Indiferent ca vorbim de fructe proaspete, coapte, la gratar sau piure, ele sunt un inlocuitor natural si sanatos.

Satisface-ti pofta de dulce de maxim doua ori pe saptamana
Stabileste niste limite cu privire la cat de des sa consumi alimente bogate in zahar. Alege o zi sau doua pe saptamana pentru a te bucura de astfel de bunatati cum ar fi bomboane, produse de patiserie sau inghetata. Stai departe de excese si nu trisa de la programul pe care ti l-ai stabilit.

Distribuie pe Google Plus

Te-ar putea interesa si:

    Lasa un comentariu:

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu