Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

4 moduri prin care sa-ti imbunatatesti comunicarea emotionala

Pentru ca utilizarea comunicarii nonverbale sa fie in avantajul nostru trebuie sa fim foarte atenti la indicile pe care le furnizam altor persoane prin miscarile corporale si cele faciale. In acelasi timp, posibilitatea ca noi sa interpretam corect ceea ce alte persoane incearca sa ne comunice este o abilitate sociala care se dovedeste a fi eficienta in intelegerea celor din jur.

Fie ca ajuti un prieten sa faca fata stresului sau il convingi pe seful tau sa iti ofere o marire de salariu, trebuie sa fii in masura sa evaluezi situatia si sa te adaptezi pe parcursul interactiunii. Daca prietenul tau pare sa se simta relaxat si calm ca rezultat al vorbelor pe care i le-ai adresat, atunci trebuie sa stii ca misiunea ta s-a incheiat cu succes. Este important sa retii ca nu e bine sa treci acel prag al intimitatii.

Daca de exemplu seful nu se afla in starea de spirit necesara pentru a aborda un subiect precum banii, atunci trebuie sa stii cand sa renunti si sa revii numai cand poti obtine cu adevarat rezultatele dorite.

Sunt doar doua exemple in care trebuie sa fii capabil sa citesti sentimentele altor oameni si sa comunici eficient cu ei. Si totusi nu este suficient doar sa ai capacitatea de a-ti exprima emotii si a le percepe pe a celor din jur pentru a garanta o comunicare interpersonala de succes.

imbunatateste comunicarea emotionala

Profesorul de marketing al Universitatii din Ohio, Blair Kidwell impreuna cu echipa Universitatii din Nevada si profesorul Jonathan Hasford pun la incercare urmatoarea idee. Ei au urmarit interactiunea si emotiile dintre un vanzator si clientul sau. Clientul cumpara iar vanzatorul se simte multumit ceea ce rezulta o interactiune reusita intre cei doi. Dar ca in orice comunicare, vorbele si actiunile pot fi interpretate de fiecare dintre participanti. Interpretarea are la baza anumiti factori care ii determina sa perceapa socializarea dintre ei intr-un anumit mod. De exemplu daca clientul nu este foarte deschis in a comunica cu vanzatorul iar acesta la randul lui incearca sa il ajute expundand mai multe marci ale unui produs, cumparatorul ar putea crede ca este corupt si ca vanzatorul doar incearca sa faca vanzare. Asta se intampla cand cei doi nu ajung pe aceeasi lungime de unda iar clientul in cele din urma se va simti dator sa cumpere ceva si nu va rezista tentativelor convingatoare facute de vanzator. Atat Kidwell cat si Hasford au observat ca ambianta dintr-un magazin, arome, culori, muzica,etc. influenteaza starea de spirit a cumparatorului. Vocea interioara a ratiunii se lasa usor influentata si de diversele panouri publicitare si ofertele care promit reduceri consistente.



Folosindu-se de studiile efectuate si de cercetarile riguroase, Kidwell si Hasford arata 4 zone emotionale pe care le-am putea imbunatati.
1. Interpretarea emotiilor
Aceasta prima calificare presupune sa fi capabil de a citi emotiile cu precizie. Daca esti constient din punct de vedere emotional atunci stii cand o emotie apare de la sine sau e provocata de factorii externi. Se intampla sa ai o zi proasta sau mai bine spus ai tendinta de a atribui emotiile tale negative celorlalti. Daca privesti lucrurile cum sunt ele cu adevarat iti vei da seama ca problema se afla la tine, ca aceste sentimente sunt ale tale si nu ale celor din jur. Daca ai o capacitate emotionala mai mare atunci vei trece cu brio de starile proaste ale altora si vei fi capabil sa iti mentii calmul in ciuda distragerii din jur.

2. Facilitarea emotionala a gandirii
Aceasta capacitate pune in prim plan acuitatea emotionala si utilizarea ei atunci cand vrem sa luam decizii. In conformitate cu Kidwell si Hasford, trebuie sa fim capabili de a evalua diferite emotii din diferite situatii si sa fim capabili sa le utilizam intr-un mod util. Unul dintre exemplele cele mai ilustrative este oferit de psihologia consumatorului. Daca va confruntati cu un agent de vanzari agresiv este foarte probabil ca prin atitudinea lui sa va schimbe starea de spirit si sa deveniti nervos pentru ca subconstientul realizeaza ca nu va trateaza corespunzator. Cu toate acestea, utilizand capacitatea emotionala, puteti gasi un mod de a transmite ca abordarea lui nu e potrivita sau puteti transmite semnale nonverbale subtile.


3. Înțelegerea emotiilor
Emotiile rareori raman statice in timp. Atat Kidwell cat si Hasford subliniaza ca ele tind sa evolueze si ca sunt intr-o continua schimbare. Cel mai bun mod de a le intelege este de a avea aceasta abilitate de tranzitie, de a ne folosi corect de ceea ce specialistii o numesc prognoza afectiva. Este un termen care face referire la a prezice emotiile tale din viitor. Din pacate, majoritatea persoanelor fac previziuni afective inexacte. Este ca si cum un meteorolog furnizeaza estimari procentuale. Astfel, oamenii pot oferi predictii ale unui eveniment care pot crede ca ii va face sa se simta mai bine sau dimpotriva mai rau. Un exemplu propice este atunci cand garantam ca am gasit partenerul perfect. O astfel de previziune invariabila ne pregateste pentru dezamagire deoarece nimeni nu va atinge cu adevarat acest standard.

4. Gestionarea emotiilor
Autoreglementarea emotiilor este probabil una dintre cele mai dificile parti de realizat mai ales atunci cand ne confruntam cu o emotie puternica. Intr-o situatie de acest fel, Kidwell si Hasford ne sugereaza ca reglementand emotiile putem evita reactiile impulsive si de moment. Expertii ne sugereaza sa ne pastram cumpatul pentru a nu ne regreta apoi actiunile. Situatiile pot fi diverse: fie ca asteptam la rand pentru a cumpara un produs, fie ca am picat un examen important sau pot fi situatii din viata personala unde autoreglarea persoanala poate sa diminueze si sa inlature frustrarea care poate aparea atunci cand partenerul intarzie la cina, cand copilul nu a obtinut note corespunzatoare la scoala, ne-am certatul cu sotul etc.

Reglementarea emotiilor, posibilitatea de a impartasi in mod corespunzator cu altii ceea ce se ascunde in interiorul nostru sunt elemente ale unei comunicari emotionale de succes.
Distribuie pe Google Plus

Te-ar putea interesa si:

    Lasa un comentariu:

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu