Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Poftele culinare: test al vointei sau placeri nevinovate?

Atunci cand tinem o dieta gasim o multime de metode pentru a invinge foamea, insa cum ramane cu poftele care ne dau mari batai de cap?

In primul rand, trebuie sa retinem ca exista o diferenta intre cele doua notiuni: foame si pofta. Cel mai probabil daca am reusi sa ne tinem de programul alimentar pe care ni-l propunem cand incepem o dieta sau daca nu am da curs tentatiilor, atunci cu siguranta ar exista mai putine persoane supraponderale sau chiar obeze.

Uitam de cele mai multe ori sa punem in balanta ce e mai important: alimentatia corecta, sanatoasa pentru un trup frumos si sanatos, sau un mic rasfat intre mese care ne va face placere doar pentru moment?

Pe langa acest obicei de la care ne abatem cu greu, aproape niciodata nu stim sa ne oprim la timp din mancat. S-a dovedit recent ca trei persoane din zece reusesc sa isi stapaneasca poftele culinare iar restul de sapte aleg sa isi rasfete papilele gustative, chiar daca a doua zi regreta. In mod normal, asta nu ar fi o problema foarte mare daca nu ar aparea totusi problemele de greutate, afectiunile digestive, bolile de inima si chiar diabetul.


Senzatia de foame apare dupa cateva ore bune de la ultima masa pe care am savurat-o iar adesea ea vine insotita de crampe stomacale, vlaguiala, irascibilitate, dureri de cap sau lipsa puterii de concentrare. La cei mai sensibili dintre noi, aceasta senzatie de foame aduce cu ea migrene in toata regula. Desigur, exista si persoane care rezista ore bune fara a manca sau chiar o zi intreaga insa este bine sa nu exageram cu nimic si sa avem un program alimentar stabilit pe care sa il urmam zilnic si de la care sa nu ne abatem. Regula este simpla: trebuie sa avem 3 mese principale si doua gustari pe parcursul zilei. Poftele apar cel mai des pe timp de seara dupa ce deja s-au consumat cele 3 mese principale si gutarile. O solutie care ar putea ajuta este sa incepi o cu totul alta activitate: fa un dus, sterge praful, aranjeaza-ti hainele din dulap, suna un prieten apropiat sau mediteaza, pentru a-ti indeparta gandul de aceste pofte.

Daca tot avem pofte, macar sa fie sanatoase
Din pacate, cel mai adesea poftele noastre nu constau in fructe, legume sau alegeri sanatoate ci dulciuri, sucuri acidulate, mancaruri bogate in zahar si grasimi de care scapam cu greu si care nu aduc niciun beneficiu.

De ce suntem atrasi de mancarurile mai putin sanatoase?
In fapt suntem atrasi de ceea ce mirosim, ceea ce vedem si arata bine. De exemplu daca treci pe langa o patiserie e aprope imposibil sa nu simti acel miros al unui produs proaspat scos din cuptor si rumen. Studiile efectuate de specialisti au confirmat faptul ca dupa dulciuri, in topul tentatiilor troneaza mancarea de tip fast food: hamburgherii, pizza si chipsurile. Mai bine de 50% dintre persoane ispitite de aceste placeri cedeaza in fata lor, regretand mai apoi.

Inainte sa incerci sa reduci aceste tentatii, trebuie sa stii ca atunci cand incepi o dieta, poftele tale se vor intensifica deoarece corpul tau a fost obisnuit cu un meniu din care nu ii lipsea nimic iar acum privandu-l de acestea, se va revolta. Acesta este si motivul cel mai des intalnit din cauza caruia femeile abandoneaza dieta la cel mai scurt timp dupa care se apuca de ea. Poftele apar ca de nicaieri iar plictiseala si trecerea unei perioade dificile si emotionante in viata doar le vor accentua. Desigur, atunci cand tii o dieta, chiar daca aceasta dureaza doua saptamani, jumatate de an sau mai mult si chiar daca ai dat jos un numar semnificativ de kilograme, este foarte important sa iti impui anumite restrictii dar sa iti permiti si mici abateri. Aceste abateri devin necesare deoarece spun doctorii, satisfacerea acestor pofte te motiveaza sa mergi mai departe, scazand riscul de a te da batuta. Da, ai auzit bine, este permis sa cedezi tentatiei din cand in cand. Daca nu consumi deloc dulciuri pe parcursul dietei, da-ti voie sa savurezi o felie de tort, o amandina, o savarina, duminica, sau daca de exemplu alegi sa excluzi painea, da-ti libertatea sa mananci o chifla pe saptamana. Trebuie sa gasesti un echilibru.


Nimeni nu zice sa renunti definitiv si pentru totdeuna la micile placeri culinare insa e bine de stiut cum pot fi ele pacalite. Dintre toate suplimentele care promit sa tina foamea in frau, o varianta lipsita de riscuri sunt ceaiurile si preparatele din plante. Alege de exemplu valeriana datorita efectului ei calmant, garcinia care este recunoscuta pentru inhibarea poftelor dulci, anghinarea care ajuta la filtrarea si eliminarea grasimilor din organism dar si domoleste poftele daca este consumata sub forma de ceai.

O alta problema este cea in care creerul nostru confunda senzatia de foame cu cea de sete asta insemnand ca nu iti este foame ci esti doar dezhidratat. Consuma un pahar de apa si asteapta un sfert de ora de fiecare data cand te napadeste senzatia de foame apoi vezi daca aceasta senzatie va persista sau nu.

Doctorii recomanda consumul a cateva patratele de ciocolata pe zi, dar acele cateva patratele nu se refera la intreaga tableta. Cel mai bine este sa consumi ciocolata in mod responsabil asta insemnand sa alegi o ciocolata neagra, sa renunti la tot felul de umpluturi, creme si combinatii nocive si cel mai important nu uita sa te opresti la 3-4 patratele de ciocolata pe zi. De asemenea daca ai pofta de bomboane, inlocuieste-le pe acestea cu stafide iar daca ai pofta de chipsuri poti pregati unele din conopida taiata fasii si bagata la cuptor pana se rumeneste.

Alege sa consumi mai multe verdeturi la o masa pentru ca vei obtine mai usor o senzatie de satietate. De exemplu, o salata verde iti va ajunge pentru 3-4 portii de salata care poate constitui un adevarat festin dietetic.

Cel mai important este sa te impaci cu tine pana la urma. Uneori aceasta nevoie de a consuma anumite alimente care dauneaza, apar din nevoia de confort emotional. Asta inseamna ca iti lipseste stima de sine, afectiunea din partea partenerului, a prietenilor sau a copilului. Atunci cand alegi sa mananci pentru a compensa aceste lucruri si uiti sa te opresti la timp, este cel mai bine sa apelezi la sfaturile unui psiholog.

Citeste si: Arde grasimea de pe burta - Masca naturala care face minuni
Distribuie pe Google Plus

Te-ar putea interesa si:

    Lasa un comentariu:

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu