Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Regim vegetarian, vegan, sau carnivor? Avantaje si dezavantaje

raw vegan vegetarian carnivor
Numarul vegetarienilor este in continua crestere. Sa fie oare carnea atat de rea, sau alternativa unei vieti mai sanatoase ne face cu ochiul?

O vorba din popor spune ca prima bogatie a omului este sanatatea! Nimic mai adevarat! De-a lungul timpului, oamenii au inceput sa puna tot mai mult pret pe imaginea lor, implicit s-au ingrijit mai mult de sanatate, au devenit mai receptivi la sfaturile medicilor si mai vigilenti asupra a ceea ce decid sa introduca in alimentatia zilnica. Desi carnivor din fire, romanul a inceput usor sa se indeparteze de lozinca "nicio masa fara carne" si a facut din fructe si legume pilonul principal.

Numarul persoanelor care renunta la consumul de carne pentru perioade scurte de timp sau total este in continua crestere! Acestia o fac in anumite perioade precum postul crestin sau transforma acest regim intr-un mod de viata. Oamenii de stiinta privesc regimul vegetarian ca pe o alegere sanatoasa deoarece este mai sarac in grasimi saturate, colesterol si zahar, fapt ce previne aparitia bolilor de inima si a diabetului de tip 2. Vezi care sunt si cele 10 simptome ale diabetului!

plantum.ro

Pentru cei ce doresc sa isi schimbe regimul alimentar, trebuie sa stiti ca in prezent exista doua tipuri de vegetarianism adoptate. Pe de-o parte sunt vegetarienii care au exclus din alimentatia lor carnea insa consuma produse lactate, oua, chiar si icre, iar pe cealalta parte avem veganii care au renuntat in totalitate la produse de origine animala si care se hranesc exclusiv cu legume, fructe si cereale. Riscurile de imbolnavire sunt mai mici iar studiile recente in domeniul nutritiei au demonstrat ca o dieta care are la baza fructele si legumele scade riscul bolilor cardiovasculare si cancerului. Apropo de cancer, vezi care sunt cele 7 mituri despre cancer distruse!

In Statele Unite ale Americii s-a facut un studiu pe o perioada mai lunga de timp (cativa ani) in care au fost luate in vizor mai multe grupe de vegetarieni si grupe de oameni care consuma toate tipurile de alimente. In urma acestui studiu s-au constatat urmatoarele:
- Cei ce nu au consumat o alta carne decat cea de peste, prezinta un risc cu pana la 34% mai mic de a muri de o boala cardiaca.
- Vegetarienii au un risc cu 38% mai mic de a muri de cancer la plamani dar si cu 34% mai mic de a muri de o boala de inima.
- Veganii au uimit cu un rezultat care arata un risc de 74% mai mic de a muri de o boala cardiaca.

Desi am mentionat o serie de beneficii ale dietei vegeteriene, vegetarienii, veganii dar si cei care decid sa tina post, pot avea nevoie de anumite vitamine, minerale sau oligoelemente in nutritia lor. Eliminarea sursei animale de hrana aduce cu ea si lipsa unor vitamine importante precum: B1, B2, B6, B12, D5 dar si acizi grasi omega 3. Sunt si cazuri in care va lipsi fierul si sau zincul. Vitaminele au un rol important pentru organismul nostru, B1,B2 si B6 sunt cele ce mentin metabolismul energetic normal si asigura o functionare optima a sistemului nervos. Vitamina B12 isi aduce contributia in procesul de diviziune celulara, formand globule rosii si nu in ultimul rand aduce un echilibru sistemului nervos. Calciul si vitamina D3 sunt responsabili pentru sistemul nostru osos si muscular. Fierul si zincul contribuie de asemenea la formarea globulelor rosii, a hemoglobinei si transportul oxigenului in corp.

extractdeplante.ro

De cele mai multe ori din pricina unei vieti haotice, nu ne facem timp sa alegem cu atentie alimentele si sa ne asiguram ca nu ne lipseste nimic. Daca vrei sa fii absolut sigur ca vei beneficia de toti nutrientii necesari, trebuie sa alegi suplimente alimentare de calitate, in special in perioadele mai stresante sau la schimbarea anotimpurilor deoarece atunci corpul trebuie sa depuna un efort substantial pentru a se adapta. Vitamina D3 se poate asimila din peste, oua sau lapte, insa daca alegi sa nu consumi aceste produse, asigura-te ca nu lipsesc din alimentatia ta ciupercile, soia, sucul de portocale sau cerealele integrale. Pentru asimilarea de calciu, veganii trebuie sa consume fasole, linte, naut, mazare, soia si produse din soia, broccoli, varza sau napi.

Vitamina B12 se gaseste cel mai mult in resursele de origine animala, fapt ce va fi greu de inlocuit si de obtinut pentru cei ce adopta un regim vegan. Apeleaza la surse vegetale precum: soia fermentata, ciuperci shitake, alge si drojdie fermentata. Fierul va putea fi asimilat din consumul legumelor verzi precum: guliile, varza, spanacul, urzicile, broccoli, fructe oleaginoase: migdale si caju, fasole linte, mazare, fructe deshidratate: caise, stafide, curmale, cereale integrale si produse din faina integrala. Tot in cerealele integrale se gaseste si zincul precum si in produsele din soia, leguminoase, nuci si germeni de grau. Necesarul de acizi grasi si omega 3 va putea fi obtinut din uleiul de masline extravirgin de floarea-soarelui presat la rece, ulei de susan, canepa sau alune de padure.

La prima vedere totul pare cat se poate de simplu de urmat insa cei ce pornesc pe acest drum trebuie sa fie constienti si de situatia financiara pe care o au. Pe langa faptul ca este un mod de viata sanatos este totusi si costisitor, un aspect pe care nu il poti neglija. Desi pare ca un kilogram de fasole este mai ieftim ca cel de carne, realitatea poate fi putin sfidatoare iar aceste alimente te pot costa chiar de doua ori mai mult. Alimentele organice sunt mult mai scumpe insa acest lucru se va compensa mai tarziu cand vor scadea cheltuielile cu privire la sanatate.

Trebuie sa alegi responsabil ce regim alimentar vei urma deoarece de acest lucru va depinde sanatatea ta. Nu face schimbari drastice in alimentatie, nu face excese, asigura-i corpului tau doza zilnica de vitamine si minerale de care are nevoie si informeaza-te corespunzator atunci cand alegi sa pornesti pe un drum. Asigurate ca beneficiezi de timpul si resursele necesare unei hraniri corespunzatoare inainte sa iti pui viata in pericol. Pentru mai multe informatii cel mai bine este sa apelezi la sfatul medicului care actioneaza pe acest doemniu si mai ales nu faci totul de capul tau!

Tu al carui regim esti adept(a) si care ti-i se pare cel mai potrivit?
Distribuie pe Google Plus

Te-ar putea interesa si:

    Lasa un comentariu:

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu