Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

Avocado: beneficii pentru sanatate

avocado beneficii sanatate
Cand auzi de avocado ti se creioneaza imediat in minte, imaginea acelui fruct exotic verde, de marimea unei palme, ce are un sambure mare in mijloc. 

Avocado apartine familiei Lauracae si se alatura altor plante cu flori precum camforul, dafinul sau scortisoara. Pulpa are consistenta untoasa iar gustul este unul specific plantelor oleaginoase cum sunt nucile sau semintele. Pentru cei care nu stiau, avocado mai poarta si numele de para-aligator, un nume descriptiv, acesta avand forma unei pere si coaja asemanatoare cu cea a unei piei de aligator.

Cele mai multe dintre fructe sunt compuse in principal din carbohidrati, in timp ce avocado este bogat in grasimi sanatoase. S-au efectuat o multime de studii care demonstreaza ca acesta are beneficii puternice asupra sanatatii noastre. Fructul avocado este apreciat pentru valoarea lui nutritiva ridicata si se regaseste ca ingredient intr-o multime de retete datorita aromei sale si a texturii bogate.

Un fruct de avocado contine vitaminele K, C, A, B1, B2,B3, B5, B6, E, potasiu, magneziu, cupru, fier, zinc si fosfor. Un lucru foarte important de retinut este acela ca nu are nici o urma de colesterol sau sodiu si este un fruct sarac in grasimi saturate.
Oamenii au mare nevoie de potasiu iar avocado dispune de potasiu din plin. Un fruct de avocado contine mai mult potasiu decat o banana, 100 de grame servind cu 14% mai mult potasiu comparativ cu 10% cel al bananei. Mai multe studii au dovedit ca avand un raport ridicat de potasiu scade tensiunea arteriala, un factor de risc major pentru infarctul miocardic, insuficienta renala si accidentul vascular cerebral.

Fibra este un alt nutrient care se gaseste in cantitati relativ mari in avocado. Fibra contribuie la pierderea in greutate, reducerea nivelului de colesterol din sange, previne cancerul de colon, controleaza glicemia si este stans legata de riscul mai mic al multor boli. De multe ori se face distinctie intre fibre solubile si insolubile. Fibrele alimentare reprezinta categoria de carbohidrati care nu pot fi digerati si atacati de enzimele din tubul digestiv. Ele sunt niste substante de balast care se elimina odata cu rezidurile ce rezulta din procesul de digestie si fermentatie intestinala. Fibrele insolubile (celuloza si lignina) se elimina aproape in stare intacta si nu se dizolva in apa. Au efect laxativ, faciliteaza trecerea alimentelor in sistemul digestiv si controleaza aciditatea. Fibrele insolubile (hemiceluloza si pectina) atrag apa, formand o substanta gelationasa care incetineste digestia. Ele reprezinta o arma puternica in lupta cu diabetul si au multe alte beneficii precum: reducerea de colesterol, a inflamatilor si absorbtia grasimilor aflate in sange. O portie de 100 grame (3,5 oz) de avocado contine 7 grame de fibre, care reprezinta 27% din valoarea zilnica recomandata. Aproximativ 25% din fibrele din avocado sunt solubile, în timp ce 75% sunt insolubile.

Atunci cand vine vorba de nutrienti, valoarea acestora nu este singurul lucru care are importanta. Trebuie sa fim apti de a le absorbi si de a le muta din tractul digestiv in organism. Unele substante nutritive sunt liposolubile, ceea ce inseamna ca trebuie sa fie combinate alaturi de grasime in scopul utilizarii lor. Acestea includ vitaminele A, D, E și K  împreună cu antioxidanti precum carotenoizii. Un studiu a demonstrat ca adaugarea de avocado sau ulei de avocado, fie in salata, fie in salsa, poate creste absorbtia de antioxidanti.

Pe langa faptul ca este un fruct hranitor acesta creste dramatic valoarea nutritiva a celorlalte alimente vegetale pe care le consumam. Este un motiv excelent de a include intotdeuna o sursa sanatoasa de grasime atunci cand mancam legume.

Avocado este un fruct miraculos pe care nu ar trebui sa il excludem din alimentatia noastra. Este apreciat de nutritionisti pentru calitatile sale extraordinare si numeroasele beneficii pe care le aduce.
Distribuie pe Google Plus

Te-ar putea interesa si:

    Lasa un comentariu:

0 comentarii :

Trimiteți un comentariu