Drop Down MenusCSS Drop Down MenuPure CSS Dropdown Menu

5 nutrienti esentiali pe care orice vegetarian ar trebui sa ii stie



Proteinele
Proteinele sunt o parte vitala a dietei, iar o femeie ar trebui sa consume in jur de 50 de grame pe zi in timp ce barbatii, 60 grame. Acestea pot fi usor consumate sub forma de: fasole, linte, leguminoase si mazare; produse fermentate de soia; oua; produse lactate; nuci si seminte.
Evitati insa pe cat posibil soia deshidratata (granule, bucati etc), deoarece este unul dintre alimentele cele mai procesate. Acidul fitic din aceasta inhiba absorbtia de fier si zinc; iar teste pe animale au dovedit ca proteinele din soia sunt raspunzatoare pentru cresterea in volum a organelor, mai ales a glandei tiroide si a pancreasului.

Fierul si zincul
Un sange sanatos necesita o anumita cantitate de fier, pe care o dieta vegetariana o poate atinge usor. O femeie intre 20 si 50 de ani are nevoie de 19 mg fier zilnic, femeile peste 50 de ani au nevoie de 9 mg,  iar un barbat adult are nevoie de 7 mg.
Pentru ca organismul uman nu are capacitatea de a depozita zincul, este important ca acesta sa fie obtinut din alimentatie. Zincul este responsabil pentru functia imuna a organismului, metabolismul celular, diviziunea celulara si sinteza de proteine si de ADN. O femeie ar trebui sa consume in jur de 7 mg zinc pe zi, in timp ce un barbat 10 mg.
Surse excelente de zinc si fier sunt: salate cu frunze verzi, brocoli, diverse nuci, fasole, linte, mazare, fructe uscate, sirop de melasa, cereale integrale.

Calciul
Corpul uman are nevoie de calciu pentru oase si dinti puternici, dar si pentru functionarea sistemului nervos. Un adult are nevoie de 1001-1199 mg pe zi, iar acesta poate fi obtinut dintr-o varietate de alimente, cum ar fi: varza chinezeasca, brocoli si varza kale, alge si produse lactate.

Vitamina B12
Veganii care nu mananca produse lactate sau oua trebuie sa ia ca supliment alimentar, un complex de vitamina B, care include necesarul zilnic de vitamina B12. Ciupercile shitake, soia fermentata si algele contin o vitamina similara cu vitamina B12, care insa nu functioneaza in corp exact ca aceasta.

Acizii grasi esentiali
Organismul are nevoie de acizii grasi de calitate pentru a absorbi vitaminele liposolubile (A, D, E, K), pentru a produce energie, a regla colesterolul, pentru sanatatea sistemului cardiovascular si pentru multe alte functii. Grasimea saturata din surse animale este limitata intr-o dieta vegetariana, dar grasimile trans si hidrogenate din produsele de patiserie si chipsuri ar trebui evitate, din cauza efectelor lor nocive. Consumul recomandat de acizi grasi omega este de 1-2 lingurite. Acestia pot fi gasiti in alimente precum: uleiul de masline, uleiul de susan, unt crud, ulei de cocos si alte uleiuri din seminte.
Distribuie pe Google Plus

Te-ar putea interesa si:

    Lasa un comentariu: